نظر فروید درباره دین : ریشه مردانه دین

درسایت روان رهنما به مطالبی جالب در این زمینه برخوردم که از نظر من این غالبا اینگونه دیدگاه های فروید به آتئیست بودن او برمیگردد.درادامه به دیدگاه او میپردازیم:

در بررسی نظر فروید درباره دین متوجه میشویم که او آشکارا روان‌شناسى دین را بر واکنش‌هاى مردانه متمرکز مى‌کند؛ به اعتقاد فروید، تنها رابطه دوگانه جنس مذکر با پدر در دوران کودکى فرد و نژاد او، محور دین را تشکیل مى‌دهد. حتى همه مطالعات موردى فروید به غیر از یک مورد از جنس مذکر بودند. او جز مقاله‌اى کوتاه درباره پیوستگى نیایش الهه دایانابا نیایش حضرت مریم و اشاره‌هاى دیگر به الهه‌هاى مادر، چیز دیگرى درباره جنس مؤنث ارائه نکرده است. البته از گفتار فروید برمى‌آید که او به اصل چندعاملى بودن دین متعهد بوده و امرى پیچیده مانند دین را به یک عامل نسبت نمى‌داده است. به باور فروید وظیفه روان‌تحلیل‌گرى تنها آن است که بر یک علت خاص پافشارى مى‌کند. در واقع، او با این بیان منکر مى‌شود که چنین علت خاصى تنها علت یا حتى مهم‌ترین علت در میان علت‌ها باشد. در هر صورت، فروید بر عقده ادیپ مردانه تأکید مى‌کند و مى‌نویسد: به نظر مى‌رسد جنس مرد در اکتساب دین، اخلاق و درک اجتماعى، نقش رهبرى را بر عهده داشته است و ن، این امور را از مردان به ارث برده‌اند».

 

کار کلاسی هفتم (مصاحبه با کودکان در رابطه با مفهوم شر و خیر)

کار کلاسی ششم (دیدگاه یونگ درمورد روانشناسی دین)

کارکلاسی پنجم (نظریه فروید درمورد دین و روانشناسی دین)

دین ,فروید ,جنس ,مردانه ,یک ,نیایش ,دین را ,را بر ,که او ,فروید به ,فروید درباره

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

صنایع لاستیک سازی اطلس کفیر و کامبوچا کالای خواب جواهری پارلاهوم کومبان فیروزه ای سیدعلی شجاعی سایت مرجع دانلود پایان نامه - تحقیق - پروژه پرورش کبوتران گوشتی وبلاگ-پیران سون مقاله های تخصصی دما